Iedere onderneming hoort te groeien. Groei betekent voor Bizzomate niet alleen expansie of meer omzet. We zorgen ervoor dat onze klant- of collega-tevredenheid omhoog gaat, de kwaliteit van onze dienstverlening verbetert, of dat we een nóg betere strategie volgen. Onze groei betekent dat collega’s, klanten én de maatschappij er beter van worden.
Ons infinite goal
Het is voor ons belangrijk om duidelijk te definiëren waar we met zijn allen ’s ochtends voor uit bed komen. Na een aantal gezamenlijke iteraties hebben we een mooi overkoepelend (infinite) doel”: “Samen groeien”
Vier pijlers – Bizzomate, klanten, collega’s en maatschappij – houden elkaar in evenwicht, en bepalen de groei. Als onze klanten groeien, blijven ze klant en groeit Bizzomate uiteindelijk ook door de gezamenlijke ervaringen. We zorgen voor persoonlijke groei van onze collega’s. Onze organisatie wordt immers gevormd door onze collega’s en we geloven dat we samen meer zijn dan de som der delen. Tenslotte, als de maatschappij groeit door ons toedoen, groeien onze collega’s weer door de ervaringen die ze daarbij opdoen. En dat komt de groei van Bizzomate weer ten goede. We willen ook niet groeien om het groeien. Groei betekent hier dat we samen iets moois hebben neergezet dat we aan iedereen gunnen, zowel aan klanten als Bizzomates.
Onze klanten
We zijn geen leverancier, we zijn partner. Onze klanten helpen groeien is één van de belangrijkste componenten in ons werk. Zij komen bij ons met de vraag hoe ze hun business (digitaal) kunnen transformeren. We helpen onze klanten om richting te bepalen, we stellen een groeiplan op en, indien nodig, bepalen gezamenlijk welke IT-projecten er nodig zijn om deze groei te faciliteren. Samenwerken met onze klanten en hun organisatie verder laten groeien, is één van de mooiste dingen om te doen.
Bizzomate
We werken hard aan het in goede banen leiden van deze groei. Onderdelen die hierbij aan bod komen zijn: het behoud van onze cultuur, het implementeren van een passende structuur en het aanwakkeren van autonomie en ownership.
Bizzomate werkt met een aantal gidsen dat de kaders aangeeft, gebaseerd op de input van de overige collega’s. Daarnaast formeren we multifunctionele klantteams. Op deze manier vermijden we een piramidevorm waarin de bovenste laag bepaalt wat er gebeurt en waar we heengaan. Iedereen heeft de kans om mee te sturen op de gebieden die hij of zij interessant en belangrijk vindt.
Bij onze cultuur en onze collega’s past geen hiërarchische organisatiestructuur. Onze collega’s moeten de vrijheid voelen om zelf beslissingen te nemen en fouten te maken binnen de gedefinieerde kaders. Jonge mensen willen geen baas of manager meer waar ze ‘voor’ werken; ze willen meedenken en zoeken zingeving in hun werk. Daarom richt Bizzomate de organisatie in als een organisme. McKinsey noemt dit de Agile organisatie en die past perfect bij ons gedachtegoed.
Onze collega’s
In onze filosofie houden Bizzomate, onze collega’s en klanten én de maatschappij elkaar in evenwicht. Een sterke cultuur is het fundament om ‘samen groeien’ waar te kunnen maken. De betrokkenheid van onze collega’s bij de organisatie is hierbij van cruciaal belang. Wij zijn er dan ook iedere dag mee bezig om deze betrokkenheid te behouden en indien mogelijk te vergroten. We beschrijven deze cultuur aan de hand van onze 4 P’s: Plezier, Passie, Professionaliteit en Prestige.
De maatschappij
We willen graag iets betekenen voor de maatschappij. Daarom besteden we tien procent van onze tijd aan maatschappelijke, ofwel sociaal uitdagende zaken. Concreet betekent dit dat alle collega’s zich een halve werkdag per week inzetten voor vrijwilligerswerk voor een goed doel dat ze zelf uitkiezen. Voor nieuwe collega’s is onze maatschappelijke betrokkenheid zelfs een reden om voor Bizzomate te kiezen.
We hebben veel jonge mensen in dienst, het is belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen. Vakinhoudelijk, maar ook sociaal-emotioneel. We laten iedereen vrij in de keuze voor een vrijwilligersproject, maar prikkelen elkaar wel om uit die comfortzone te komen. Doe iets waar je energie van krijgt, maar ook iets wat je als persoon uitdaagt. Zo zijn we niet alleen van betekenis voor onze klanten, maar we proberen ook de maatschappij iedere dag een beetje beter te maken.
Wil je graag meer lezen over groeien met onze klanten, onze collega’s of de maatschappij? Check dan deze blogs;
https://www.bizzomate.com/news/samen-groeien-met-de-maatschappij
https://www.bizzomate.com/news/samen-groeien-met-onze-collegas
https://www.bizzomate.com/news/samen-groeien-met-onze-klanten