We zijn vierde geworden in de verkiezing van Best Workplaces van Nederland voor bedrijven van 50-250 medewerkers!!
Anne van der Heide, Happiness Officer bij Bizzomate: “We doen mee met de Great Place to Work- en de Best Workplace-verkiezingen om over onafhankelijk onderzoek te beschikken over wat onze medewerkers van ons vinden. Daarnaast willen we ons graag meten aan anderen mede omdat ‘prestige’ één van onze vier kernwaarden is. We willen dus ook gewoon graag bij de besten horen. Dan is een vierde plek voor de eerste keer dat je meedoet wat ons betreft een fantastisch resultaat. Voor volgend jaar gaan we werken aan de verbeterpunten en gaan we voor een nog hogere plek op de lijst.”
Samengesteld door Great Place to Work
De lijst met Best-Workplaces wordt jaarlijks samengesteld door Great Place to Work, een organisatie die bedrijven begeleidt met onderzoek naar, en de ontwikkeling en erkenning van goed werkgeverschap. Elk jaar stelt Great Place to Work een lijst samen van Best Workplaces in vier verschillende categorieën op basis van hun bedrijfsgrootte. Bizzomate werd dit jaar vierde in de categorie ‘medium’, voor organisaties van 50 tot 250 medewerkers.
Om deel te kunnen nemen aan de Best Workplace-verkiezing moeten organisaties een grote hoeveelheid data aanleveren over hoe ze functioneren als werkgever. Er wordt door Great Place to Work onder andere gekeken naar effectief- en gedurfd leiderschap, vertrouwen, waarden, innovatiekracht en het maximaliseren van het potentieel van werknemers. Alleen de organisaties die op al deze aspecten het hoogste scoren, mogen zich ‘Best Workplace’ noemen.
Best Practice Gids
Naast de vierde plek op de ‘Best Workplace’ lijst, werden er ook twee ‘best practices; uit het organisatiebeleid van Bizzomate geselecteerd voor de Best Practice-gids van Best Workplaces. In de categorie ‘innovatie’ werden het FedEx-programma genoemd. Daarbij gaan medewerkers aan de slag om binnen 24 uur een oplossing voor een probleem op te leveren, dit kan voor Bizzomate zelf zijn, voor een klant of een maatschappelijk partner. Dit is een uitstekende methode om impulsief en out-of the box over problemen na te denken. Bovendien dwingt het medewerkers om snel keuzes te maken met altijd direct toepasbaar, snel resultaat.
In de categorie ‘vertrouwen’ werd de prijs voor de ‘Grootste Durfal’ ofwel ‘de Grande Cojones Picantes’ opgenomen in deze gids. Dit is een prijs voor Bizzomate-medewerkers die een nieuw risico aandurven of een risico aangaan omdat ze zeker weten dat ze een project daar mee vooruit kunnen helpen.